כתיבה שיווקית כתחום עיסוק

 

כתיבה שיווקית הוא תחום המספק תעסוקה למאות ואף לאלפי אנשים בארץ וכמובן שאלפי אנשים ברחבי העולם מתפרנסים ישירות מעיסוק במלאכת כתיבה שיווקית. כתיבה שיווקית התפתחה בעיקר עם חדירת האינטרנט - התגברות הצורף בפתרונות יצירתיים של פרסום, שיווק ודיוור בכל המדיות הקיימות. האינטרנט פתח במות חדשות להפצת מסרים והתחום של כתיבה שיווקית השלתב ישר בתפקיד.

 

כתיבה שיווקית - מה זה תחום העיסוק הזה?

כתיבה שיווקית היא דרך להפצתחומרים שיווקיים של ארגונים חברתיים, חברות יצרניות, חברות המספקות שירותים ועוד. כתיבה שיווקית בעיקר הפכה מבוקשת לאור התפתחות קשרי הסחר בין חברות ישראליות לחברות עולמיות. נוצר קשר בכתיבת חומרי הסברה, חומרי פרסום וניהול תקשורת ישירה מול גורמים בינלאומיים ולכן כתיבה שיווקית מתבצעת גם באנגלית ו/או בשפות אחרות.כתיבה שיווקית חולשת בעצם על כל הערוצים להעברת מידע: חומרים המודפסים ומחולקים לקהלים במסגרת אירועי קידום מכירה, כנסים, ימי עיון, תערוכות, חומר שנשלח בדיוור ישיר לבתים, ניוזלטרים, חומרים בעמודי הבית של חברות ועוד. כתיבה שיווקית היא כתיבה מכוונת מטרה. יש כתיבה שיווקית גלויה ויש גם כתיבה שיווקית סמויה או סמויה למחצה כאשר המדיה מגבילה את בעלי החברה ואת הכתבים השיווקיים.


כתיבה שיווקית - למי מתאים לעסוק בזה?

כפי שצויין תחילה,כתיבה שיווקית בעידן הגלובאלי מותאמת בעיקר לקהלים בינלאומיים ולכן מי שדובר שפות, אנגלית שפת אם ועוד שפות ברמה גבוהה, וכמובן שהעברית שבפיו רהוטה - התחום של כתיבה שיווקית הוא בהחלט הכיוון הנכון וכל זאת בתנאי שהוא אדם שאוהב לכתוב. כתיבה שיווקית מתאימה לאנשים וורבאליים מטבעם, בעלי אהבה גדולה לכתיבה, בעלי יצר סקרנות, אהבה ללמידת תכנים וחשיפה לנושאים חדשים. במקרים רבים, לקראת הכנת חומרים שיווקית יתקיים תהליך ארוך של תחקיר / מחקר לאיסוף נתונים על החברות ו/או המוצרים ו/או השירותים עליהם יש לכתוב וכן תהליך זה כולל לימודים על קהל היעד, הכרת הקהל, הצרכים שלו ותחומי העניין שלו. כתיבה שיווקית הוא עיסוק דינאמי, מעניין, עבודה עצמית הדורשת יכולת ריכוש, לפרטים הקטנים והמון השקעה בליטוש הסופיא / עיסוק באסתטיקה.


כתיבה שיווקית - היכן לומדים או מקבלים את ההכשרה הדרושה לצורך עיסוק באמנות כתיבה שיווקית באופן מקצועי?

יש כיום כמה מוסדות בהם ניתן ללמוד תקשורת שיווקית כתחום וזה כולל גם כתיבה שיווקית אבל לא מדובר על לימודים אקדמיים המוכרים מטעם המועצה להשכלה גבוהה. הקורסים ושאר מסגרות השונות של לימודי תעודה, השתלמות, כנסים והרצאות בתחום של כתיבה שיווקית הם בעיקר לצורך ידע פרקטי עבור קהילת העוסקים בתחום. כתיבה שיווקית היא תחום שעדיין לא הפך מוכר במוסדות ללימודים גבוהים ו/או בבתי ספר להכשרות מקצועיות כי מדובר על תחום עיסוק חדש! שיש לו ביקוש גובר אמנם אך זה רק מהשנים האחרונות. כתיבה שיווקית הוא תחום אליו ניתן להגיע ממסלולים רבים של: כתיבה עיתונאית, תרגום, קופירייטינג, שיווק ועוד.